28 maj, 2009

Vänner

Jag tänker på mina vänner. Vad vore jag utan dem? En spillra, misstänker jag. Mina vänner hjälper mig med det mesta. Allt från datorproblem till rådgivning och åsikter om mina ritjobb. Där jag står och velar och aldrig blir färdig, där står en vän och är säker på sin sak. Och ofta tycker jag att de har så rätt, så rätt.
Och undrar varför jag inte kan vara lika säker på mitt tyckande som de är.
Ibland blir jag rådfrågad och då brukar det genast vara lättare att ha en bestämd åsikt. Tänk om man kunde byta liv ibland. Vad man skulle kunna ställa till med!
Mina vänner är ärliga, härliga och begärliga!
Närhelst jag känner behov av en vänlig själ så finns de där, bara några knapptryck bort på mobilen eller tangentbordet. Ganska sällan har jag tid att ringa och prata, för de tycker om att prata länge och väl :) Vilket jag också gör, bara jag har tid. Så jag ville bara säga att mina vänner är värdefulla för mig. Tack.