11 augusti, 2009

Musslor och nöjen

Har just avslutat avlyssning av Musselstranden av Marie Hermansson uppläst av Maria Johansson. En numera gammal bok, men mycket omtalad när den kom och inspelad 1998.
Vet inte vad jag tycker... Kanske lyssnar man för mycket på rösten som läser och tänker på betoningar man skulle gjort annorlunda, och tänker på Tjorven lite då och då? En eftertänksam bok, som man ska vara i rätt sinnesstämning för att avnjuta.
Nu har jag skickat efter en annan bok, bara genom rekommendation i en blogg som jag följer med intresse. Kanske inte så mycket för det skrivna ordet som bilderna hon producerar. Mycket imponerande!
http://artandghosts.typepad.com/my_weblog/
Idag har jag mjukat upp min blyertshand- och penna för att så smått få känsla för mina hundteckningar. Man måste bara våga!
Läste ut "Purveyor of Enchantment" av Marika Cobbold Hjörne imorse och den kan jag rekommendera! En bok om att övervinna sina rädslor. Så passande.

Inga kommentarer: