01 december, 2009

Utmanad av Amanda

Om man aldrig frågar får man aldrig några svar. Så här är svaren som gäller just nu 1 december 2009.

Jag är för gammal för att:
uppskatta skrikiga röster i tecknade filmer
fnittra hysteriskt med mina väninnor när en snygging går förbi
bekymra mig om vad folk tycker och tänker om mig

Jag är för ung för:
uppskatta lukten av ålderdomshem (färdiglagad, uppvärmd "mat" i folieformar)
inse att kroppens förfall går snabbare och snabbare
sitta hemma resten av mitt liv

Jag har lätt för att:
tappa tron på mig själv
ha kul med mina barn varannan vecka
få lätt ångest inför framtiden

Jag har svårt för att:
nöja mig med status quo
ta betalt
ta tag i vissa saker

Jag vill bli:
bättre på att lyssna på min inre röst
en tålmodigare mamma med oändlig ork
mycket bättre på det jag gör nu

Jag är ohyggligt tacksam för:
mina syskon!
att Noah är så relativt lätt att leva med och att Elliott verkar bli en schysst "ung man"
att mina föräldrar lever

Inga kommentarer: