12 januari, 2010

Dålig mor


Vad är det vi äter ibland? Ikväll stekte jag Scans bacon. Å FY FAAN! Upp i näsan stiger en odör av lik, avskräde, grispiss, adrenalin, skräck,våld samt död. Vämjeligt. Jag avstår med nöje att äta gris i fortsättningen. Hoppade julskinkan i år och ska försöka undvika detta av urinsyra indränkta kött. Inte nyttigt för min kropp har jag fått höra av zonterapeuter och homeopater, och nu är jag onekligen övertygad att hålla med dem. Ändå serverade jag mina barn! Sorgligt, men det smakar ju så gott! Den ena fick väldigt bråttom till you know what en stund senare. Sorgligt, än en gång.

2 kommentarer:

Helena sa...

Det finns vegetariskt bacon, tillverkat av Hälsans kök. Ingen urinsyra där inte!
Igår på biblioteket lånade jag en bok av Ulrika Davidsson, "Detox" och gjorde sen en soppa ur boken på Korttids, "Paprika- och purjolökssoppa", gott. Tänkvärda ord och många bra recept, rekommenderas om du inte läst den.

Gunilla Byström sa...

Tack för tipset, syrran. Ska ev på bibblan ikväll, då kollar jag. Min kropp skriker "DETOXA MIG!" varje dag. Raaap.