05 januari, 2010

Morotspiska


En morot på skidor, sen var jag igång igen! Tack gode för lite snabba jobb så man kommer igång efter en alltför lång julledighet. Med hela familjen hemma är det stört omöjligt att göra nåt i jobbväg. Idag fick jag äntligen några timmar i lugn och ro. Peace and quiet. Fortsatte på almanackan som måste göras lätt "töntig" i stilen! Mycket svårare än jag kunde ana. Varför tycker svenskarna om "töntigt"? Eller rättare, de äldre svenskarna. Inte alla, men ack så många. Eller kan det vara så? Att man inte riktigt vågar förnya ett gammalt recept... Det är spännande iallafall, att göra och göra om till förhoppningsvis beställaren blir nöjd.
Lånat bilden av Lasse Åberg. Jag har ätit middag och dansat med honom. 1985. (Jag mötte Lass(i)e kan man säga ;) Det ger mig nog rätten att låna denna bild, tror jag.

Inga kommentarer: