04 mars, 2010

Okej...

vissa tycker att det inte är något att bry sig om. Själv har jag med tiden lärt mig att inte hetsa upp mig över dessa, i mångas ögon, petitesser.
Men idag fick jag i min brevlåda ett exemplar som fick mig att undra över hur det går till? När man ska tillverka en katalog för att sälja kläder. Plockar man ihop ett gäng som får gå lös på texterna som de vill? bonprix, it´s me!
På framsidan kan man läsa att detta är en "annorlunda, trendig och spennande" klädkatalog. Jag vänder spänt på bladet och får läsa "Äventyr, sand, liv, noje, natur". Man hittar "mer accessoarer" och "klackhöjd 8 cm" och hoppsan! på sidan 62 får jag beskrivningen på tyska! Och känner man inte sug efter denna klänning? "Stor, fantasifull urringing, små ärmar och halvöppet i ryggen med ett litet knyt. Från midjan ner i vävmaterial, slits bak och blixtlås i sidan. I midjan sitter dessutom ett plastskärp med klammer." Rätt fin klänning faktiskt, men beskrivningen!?
Jeansshorts. Med häftig tvättning och uppvikta. - Kjol. Häftigt material. - Fritidsjacka. Mjuk och högvärdig, dubbelsidigt stickat material. Ovan marinblå, nere röd.
Klänning. Stickat material. Breda axelband med imiterad öppning... (hmm, hur kommer man genom den öppningen?)
Topp kvalitè! - 2 former, 2 materialer. - 3 formern. - Den riktiga jeansen för en underbar figur. - 5 online-kunder rekommenderera.
"Vävd klänning. Med resårgummi vid ringningen och ärmsluten. Mycket bred linning vid sömkanten. Optisk längd ca 86 cm." (Förlåt min okunskap men vad är optisk längd?)
"Denna klocka är särskilt snygg... och det ca 2,5 cm stora sifferbladet i läckra färger."(man ser bara vita urtavlor)
GÖR SHOPPANDET Enkelt för dig[...]

Asch, inte vet jag. Är jag för petig? Spelar det någon roll?
Kläderna kanske är i utmärkt kvalité även om de flesta är skitfula (inte i min smak), men jag kan fan inte förmå mig att beställa kläder från ett företag som inte ens kan (anställa folk som kan) stava till kvalité!

4 kommentarer:

AnBr sa...

Hahaha!! Fantastiskt kul!! Vilken katalog är det?? För jag vill också ha en!!
Vill ha något med "en fantasifull urringning" nu till våren!! :-) Det lilla knytet låter väl ganska mesigt dock, men å andra sidan kan ju lite resårgummi i ringningen hotta upp det tristaste livet kanske.... :-)

Gunilla Byström sa...

Ja, jesses! Man undrar varför just jag fick äran att emottaga denna katalog?Går det rykten om att föredrar att postorderhandla? Denna fina utgåva heter bon prix it´s me! Adress c/o Transcom Borås såklart. Jag kommer raskt att fixa en katalog till min väninna. Ska bli mig ett sant nöje :)

Helena sa...

Vill jättegärna ha ett plastskärp med klammer! Låter så snyggt! Och en jacka som är både mjuk och högvärdig...
Älskar allt med topp kvalitè!
Denna katalog måste vara ett under av ovannämnda.
Ta med, vetja!

Gunilla Byström sa...

Ok, jag plockar genast upp den ur papperskorgen!