14 april, 2010

Mig äger ingen



Lyssnade färdigt på en bok idag. Mig äger ingen, av Åsa Linderborg. Den var verkligen bra! Kan varmt rekommenderas. Jag tycker det är beklämmande hur barn kan framleva sina dagar i märkliga, osunda förhållanden. Utan att barnet förstår att det är något osunt med det. Ett barn har ju inga referensramar utan tar bara verkligheten som den är. De som verkligen kan göra skillnad gör inte alltid det. Och mitt i alltihop växer ett barn upp.
Nu älskar hon sin pappa fortfarande, så han var iallafall ingen elak pappa! Bara alkoholist...

1 kommentar:

Helena sa...

Ja, de vet inte hur det kan/bör vara, och har ju inget att välja på, typ. Här blir för lite böcker lästa, köpt två på bokrean, som jag inte börjat på än. Tar nog med nån till er, tror du det blir nåt läst då?