12 april, 2010

Nä, nu jä...


vlar!Jag blir så galet frustrerad på folk som påstår sig vara så braaa på saker och ting, så himla kompetenta och allt ska bli så bra, så bra! Som sedermera inte håller måttet, som svarar undanglidande, som inte tar den hjälp som erbjudits och erbjuds, utan bara låter månaderna gå. Så att ingen ska fatta hur det står till egentligen. Till men för min son som behöver all hjälp han kan få! Jag som hade lutat mig tillbaka från den stridyxesvingande positionen. Jag som trodde att allt var så bra det kunde va´.
Men OK, jag kan gräva upp stridsyxan igen och börja svinga så blo´n skvätter. Just watch me!
Men fy faan vad det tar emot...
Blir så fylld av energi att jag direkt beslutar mig för att släng/ge bort/sälja ALLT som jag inte behöver eller använder. Här ska rensas in i minsta vrå, rensas i minsta mentala skrymsle också när jag ändå håller på och kliva ut på andra sidan med en klarsyn som kommer att förbluffa både mig själv och min omgivning. Jahaa??? Var det sån hon var? Kan hon göra så? Typ så. OK, just watch me.
Märkte ni hur jag liksom bara gav mig hän? Ja, här sitter jag med skitigt hår och svett under armarna av pur förbannelse. Nu ska här röjas! Äré nån som vill ha nåt så säg bara till! Jag har det mesta någon annan kan behöva. Grrr!

2 kommentarer:

Helena sa...

Ja, här är så tomt, så här behöver fyllas på...
När du rotar runt, är det stridsyxan du letar?

Gunilla Byström sa...

Stridsyxan ligger bra i handen. Den behöver aldrig letas upp. Finns alltid redo, närhelst jag hakar upp mig på något!