19 april, 2010

Vad har jag gjort?!



Torsdag: Kurs i deklaration. Jamen då ska det väl inte vara nåt problem längre!
Fredag: Rita rita på datorn.Tvättar. Lyssnar på boken "Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann" av Jonas Jonasson. Väldigt mycket Arto Paaslinna. Rätt underhållande då boken utspelar sig i trakter jag känner igen.
Lördag: Jobbade om den stenlagda gången så att den nu är kantad av lavendelrabatter. Sticklingar från rabatterna på baksidan. Kan fungera, kan misslyckas. Rensade rabatterna från fjolårets grönska. Bar ner en soffa så vi slipper trängas fyra i en Klippan från -88. Oj, vilket lyft!
Söndag: Klev upp, åt frukost, försökte fatta backgammonregler, åkte till Öhr, fick lunch, spelade piano, åkte hem. Grävde en till rabatt, fick så mycket hjälp av sonen att jag gav upp. Rensade i häcken (inte min egen). Middag. Såg filmen Dagboken. Fin story. Gillar miljön; södern, 50-tal och att den växlar mellan nutid och dåtid. Läste i boken "If I Told You Once" av Judy Budnitz; en speciell bok med speciella kvinnliga karaktärer. Faktiskt en bok jag hittade i en blogg en gång. Påminner liitegrann om en favoritbok som heter "Crazy Ladies"av Michel Lee West som handlar om just det.
Måndag: Försökt beställa biljett till Järvsö den 1 juli. När jag började kostade biljetten 440:- när jag efter sju svåra år åter försöker beställa kostar samma resa 509:- . Mitt i allt finns inte tredje sträckan (Sthlm-Järvsö) längre. Priserna stiger och sträckorna försvinner och jag har fortfarande inte beställt nån biljett. Jag lutar åt att hata SJ just nu. Sämre kan det inte bli. Att det tar extra tid för att flygen inte går, ja, det kan jag stå ut med, men inte det andra. Sitter det nån jävel och kollar att jag försöker beställa den billigaste resan och saboterar mina försök?!
Hade jag inte haft punka på båda däcken hade jag cyklat dit! 75 mil ska jag väl klara av och till dess har nog Noah lärt sig cykla också.

Känner att jag lever ett spännande och händelsefyllt liv. Inre iallafall. Lite "crazy" sådär...

Inga kommentarer: