20 augusti, 2010

Nya tag


"Jag tycker verkligen att tv är allmänbildande. Så fort den slås på går jag in i biblioteket och läser en god bok."

Groucho Marx

Denna höst har jag lovat mig själv att ICKE titta på TV om jag inte samtidigt gör något annat. Just nu virkar jag en basker, typ :) Utan mönster; så igår fick jag riva upp hälften. Men vad gör väl det? Att virka går himla snabbt och man kan virka direkt efter kroppen s a s, eftersom man hela tiden kan prova passformen. Kan man inte med stickning.
Nästa projekt blir att måla en gammal kontorsstol (med snurr) svart och klä sits och rygg med fårskinn. Jo jo.

2 kommentarer:

Helena sa...

Och målning av kontorsstol ska också ske samtidigt som tv-tittandet? Grattis!

Gunilla Byström sa...

Måla, titta, måla, titta, lyssna, måla. Ja, kan väl inte va så svårt?
Mössan är färdig!