28 augusti, 2010

Ögontröst



Lördag. Vaknar med ögon som inte vill eller kan öppna sig. Efter en hel sommar med lätt ögoninflammation har det nu fullständigt brakat loss. Mina försök att stävja skiten med saltvatten fungerade inte.
Mitt försök med receptfri ögonsalva fungerade inte tillräckligt snabbt.
Jag gav upp och gick till vårdcentralen. Och det funkade ju finfint...
Jag har BOLLAR till ögonlock, det hänger sjok av rött skinn under ögonen, det kliar som satan och jag känner att hela jag är SJUK (inte bara psykiskt denna gång, he he). Vill dra ett stort täcke om mig och sova mig frisk.
Lördag.
"Ska du med på grabbaffären?" frågade pappan sin son. Grabbaffären är idag, lördag, en mack som säljer gott godis. Och den här gången vill jag ha också.
Ge mig salta fiskar, häxvrål och skolkritor!
Jag behöver tröst denna eländiga dag.

3 kommentarer:

TUTT sa...

AJ vad det gjorde ont i ögat att titta på den bilden.

Gunilla Byström sa...

Ja, och då skulle du känna hur MINA ögon svider, grusar och kliar...

Helena sa...

Poor you! Det kan inte kännas skönt att ha ett körsbär i ögat...