15 oktober, 2010

Nostalgisk fredag



Idag slog jag till på stort. Två kolorerade månadsmagasin att avnjuta när jag får några minuter över i mina arbetsfyllda dagar. Båda köpte jag obläddrade.
Hem & Antik föll jag direkt för omslaget (I´m a sucker for the New England style. Ni ser väl verandan?) och den brukar vara bra.

Minnenas journal köpte jag för tjejen i nedre högra hörnet, Miriam Parker, som har bloggen Kafferepet. Ett årsgammalt reportage, men hon är väl tidlös?

Och Sickan har fyllt 95 år! Vilken donna! Under min uppväxt gick det gamla svenska svartvita filmer jämt och ständigt (förmodligen en gång i månaden) och jag följde dem slaviskt. Där kvittrade Sickan och spexade Nils Poppe, bottibottade John Botvid, höhöade Thor Modén och Åke Söderblom var liten. Och Annalisa Ericson, saltaste bönan i stan, numera 97 salta år!
De filmerna och de lika svartvita amerikanska och engelska filmerna är min barndom.

Så idag ska jag väl gå i barndom då.

Inga kommentarer: