17 januari, 2011

Är män från vettet?


Typiskt replikskifte i vita huset.
A: Jag skulle bara handla grapefrukt men kom ut ur affären och hade handlat för 200:-
B: OK. jag har också handlat. (tänker: Jaha, jag har också handlat för över 200:- men tycker inte det är så intressant att jag behöver berätta det för dig)

A: Jag hoppas att du köpte bröd till N!

B: Nej, det gjorde jag
inte eftersom jag specifikt bad dig att göra det tidigare idag!
A: Nä, jag glömde det eftersom jag var in i två affärer.
B: ...


Jag bara undrar: Vad är det som gör att vissa människor (företrädesvis av manligt kön) inte klarar av att hålla tre saker i huvudet på samma gång?!
Jag
vet att jag inte kan lita på honom vad det gäller att komma ihåg inköp eller saker han måste säga till skolan eller en hel mängd andra viktiga grejer som han måste hålla i huvudet. Jag undrar också i samma veva varför i helvete han inte kan skriva upp det han inte kommer ihåg???
Nej, det skulle väl kränka hans manlighet...

Inga kommentarer: