27 januari, 2011

Boktok



Efter att ha lånat en golfboll på nätet kom jag in på Onekligens sida och hittade där en ROLIG LISTA! Temat på listan är fackböcker. Man ska lista sina favoriter och gärna spegla sina intressen och sin personlighet på samma gång!
Oh yes, det låter kul!

Utan inbördes rangordning hittade jag några favoriter i bokhyllan som jag härunder berättar om.

1. CLASSIC COUNTRY STYLE för min obotliga längtan till landet. Inredningsporr.

2. GAMLA SVENSKA LAPPTÄCKEN för tygryggen, fotografierna och berättelserna. Nostalgi.

3. VINTERNS GODA TING för helheten. En fantastiskt fin bok om julens alla fröjder!

4. REFUGIUM (Trädgård som tillflykt) för min dröm om en trädgård med vinklar och vrår att gömma sig bland. Har också en bok om trädgårdslabyrinter "Den gröna labyrinten" som fascinerar.

5. TUSENKONSTNÄREN STIG LINDBERG för hans egenartade bildspråk och vackra design.

Ja, nu känner ni mig! Right?

Inga kommentarer: