26 januari, 2011

Om kostens betydelse


Jag rekommenderar varmt alla att titta på denna intervju med den kärnfriska familjen! Om man är skeptisk till resonemanget så kanske man kan lyssna på en svensk professor i alla fall? Ca 16.51 in på intervjun pratar Charlotte Erlandsson-Albertsson om mjölkens och sockrets inverkan på hälsan. ca 4 minuters sanning kan väl vara bra att lyssna på?! Men det svider säkert i sinnet på de som äter som folk gör mest...
(Och naturligtvis är det inte alla som mår dåligt av att äta som de gör!)
Och i morgonkväll torsdag handlar DEBATT på Tv1 om autism och kostens betydelse. Där pratar Mamma Urkraft i telefonintervju om hur hon har hjälpt sin son med kostomläggning. Jag bänkar mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Arild och tack för att du sprider budskapet om läkning och lindrig för våra barn (och egentligen är det en kost som vi alla skulle må bättre utav!).

Jag måste bara göra en rättelse, min telefonintervju kommer nog inte med i programmet men jag gav dem tillåtelse att använda det jag sagt.

Jag har tyvärr inte möjlighet att ta mig till Göteborg till torsdag men nu har vi ordnat en till förälder med mycket kunskap och erfarenhet som gästar programmet.

Det kommer alltså vara bland andra tre sådana föräldrar (en av dem är Morten Kärnfrisk), en supervass forskare som vet vad hon talar om, och två old school barnläkare som förnekar faktumet och våra erfarenheter.

Ska bli superintressant!


Ljus och värme

"Mamma Urkraft"

Gunilla Byström sa...

Ja, det är mycket, mycket hög tid att det talas vitt och brett om det här! Ska bli jätteintressant att titta på.

Helena sa...

Och jag kommer att spela in! Har nyss tittat på intervjun, men nu blir det lunch. Man blir ju hungrig!