30 april, 2011

Storhandel



Någonting mycket märkligt hände här i veckan. Och lite märkligt är det också att jag inte upptäckte hur märkligt det var, förrän idag. Nu tror du säkert att det kommer en mycket spännande berättelse om livets märkvärdigheter; hur saker och ting händer som om det var en mening att de skulle ske just då. Du tror att jag ska berätta om hur ett möte på stan som då verkade helt ickesignifikant, idag visade sig vara av den största betydelse för mitt fortsatta liv. Du tror kanske att jag just idag fick syn på något som först idag öppnade ögonen på mig för livets ofattbara vishet. Nej, sanningen är något helt annat.

I onsdags kom det en bunt reklam i postlådan. Där var en hel bunt reklam från Citygross adresserat till mig personligen. Konstigt, tänkte jag och la undan bunten till ett senare tillfälle. Detta tillfälle kom idag då jag tänkte slänga hela bunten, men innan jag slängde den kanske det vore en god idé att kolla vad kupongerna erbjöd? 10% på ett inköp innan den 15 maj. Jaha, det var ju inte så märkligt, tyckte jag.


Vad som däremot slog mig som mycket märkligt var att samtliga ELVA dubbelvikta och klistrade kupongutskick gällde i städer där jag varken bor eller handlar!!!
Alltifrån Sundsvall, Gävle och Falun i norr till Rosengård, Hyllinge och Ättekulla i söder samt ett antal städer/samhällen i mellansverige. Inget varuhus låg närmare än sex mil härifrån... Det tycker jag är en av de märkligare saker som hänt mig denna vecka.

PS. Jag hade gärna skickat en kupong till dig som bor i de uppräknade städerna, men tyvärr är kupongerna personliga med namn och kortnummer ditstämplat. Synd. DS.

Inga kommentarer: