26 april, 2011

Tisdag den 26 april


Fritidsfiskarna

Nu vilar det en tystnad och ett lugn utomhus som hade det varit i en deckare, hade kallats olycksbådande. Värmen är underbar, himlen är fylld av molndis och ett stort svart molnsjok ligger och skymmer solen. Nästan så att man anar regn eller åska.

I min mage kurrar det efter mat. Kan det vara så att jag själv måste packa mig ut i köket och tillaga middag? Då vill jag meddela att dagens middag blir: tonfisk med ägg och ris. Recept: Koka ris. Koka minst två ägg. Gör en vitsås. Öppna minst en burk tonfisk. Blanda ner skivade ägg och avrunnen tonfisk i vitsåsen, salt och peppar till önskad smak. En favoriträtt från mitt år i Portland, OR. och yngste sonens absoluta favorit under flera år. Very tasty, you know! Thank you, Kathy!

Äntligen vågar N hoppa på studsmattan utan att vara skräckslagen för eventuella stötar! Hallelujah! Och imorgon en till Danmarksresa.

Inga kommentarer: