09 maj, 2011

TBBT


www.snackisar.com

Jag bara måste få rekommendera en serie som helt gått mig förbi.
Den sänds dagligen (tror jag) på kanal 5 kl 18.30; kan ju bero på det...


När jag visiterade min syster häromveckorna så var det ett evigt tjat om att vi måste titta på denna serie. Jag kände mig, som gäst, mer eller mindre tvingad att bifalla hennes önskemål och beredde mig på en blodbesudlad halvtimme (hon tittar annars bara på CSI som utspelas i alla delstater som bara finns i USA...).

Till min stora och skrattfyllda förvåning presenterade hon en serie som vida översteg mina nyss nämnda bottenlösa förväntningar.
På TV-skärmen framtonade fyra unga män så märkliga att jag trodde/tror att de var/är Aspergare. Överintelligenta, noll koll på sociala koder, begränsade intressen, ja, det lutar åt det hållet.
Och så roliga att man skrattar oavbrutet.

Har du inte redan tittat på den här serien i fyra säsonger så kan du börja med pilotavsnittet redan NU! Här har du länken som kommer att förgylla många, många timmar framöver.
I give you The Big Bang Theory!

(Och kära syster, aldrig ska jag tvivla på din så synnerligen väl utvecklade känsla för humor mer. Tack!)

2 kommentarer:

Helena sa...

Nä, du borde lita på mig, obetingat!
För övrigt så ser jag dessutom hellre på NCIS och Criminal minds, så det så. (De är ju iofs också blodbesudlade).

Gunilla Byström sa...

Alltid syster, alltid!
Ja, huvudsaken är att blodet är rött, flyter fritt och i obegränsad mängd, inte sant?
Och att de inte pratar svenska i programmet!