17 juni, 2011

Skrivklåda?



Här får du en adress till en gratis bok om skrivande. Jag har inte hunnit läsa något själv ännu men vill gärna dela med mig av den ändå. Vem vet, den kanske är jättebra?! http://www.skrivsomduar.se/basboken.shtml

Jag har varit så himla uppbunden den sista veckan att jag inte ens har hunnit tänka på att göra nedslag i bloggvärlden, än mindre skriva något själv. Jag, som så sällan har något för mig...
De där barnen jag har har ju slutat skolan för terminen och då jag i vanlig obehärskad och oövertänkt strategi frivilligt klev i fällan att vara klassförälder i båda sönernas klasser detta år (hello, are you stuuupid?), och dessutom satt med båda klasskassorna, blev det lite mycket att greppa så här innan skollovet tog vid.

Yngste sonen har fem, 5 (FEM!)lärare/assistenter i sin klass, så där blev det en käck uppgift att först hala och dra och hota in pengar från föräldrarna, sen hitta bra presenter till lärarna/assistenterna. Tyckte själv att det gick rätt bra. Billiga pocketböcker av god kvalitet samt jättefina gammaldags mjölkflaskor på Panduro fyllda med goda kolor. Hoppas de blev nöjda.
Det är inte alla yrkeskategorier som får massor med presenter bara för att det blir sommar...

Att dessutom handla till äldsta sonens tre lärare blev mig övermäktigt, så jag lassade över uppgiften till den andra klassföräldern som tack och lov tog tag i rodret och styrde skutan i hamn, lugnt och fint.

Efter skolavslutningen brukar vi åka iväg i solen och picknicka. Trevligt med familjen, liksom. Denna gång hade jag fått en snilleblixt
kvällen innan, att geocacha! Ja, va kul det skulle bli!
Något vi aldrig gjort innan, kombinerat med utevistelse i skogen, spänning, roligt!
Tänkte jag, tyckte jag. JAG, alltså.
Det slutade med att båda sönerna gnällde om att de inte ville göra något. De ville vara HEEEEMMMMA!


Jag kommer att begära skilsmässa från den här urtrista familjen inom en snar framtid. Ingen vill göra något , ingen vill åka någonstans, ingen vill uppleva något, se något, höra något, träffa någon. Jag är inte nöjd. Jag är missnöjd.


Fan också, nu fick jag ont i huvudet igen.

5 kommentarer:

TUTT sa...

Skickar en kram från Skövde!

Gunilla Byström sa...

Mmm... tack! Huvudvärken är som bortblåst : )
Sommarkram tillbaka till dig!

Anonym sa...

Gaaaaaahhhh! Du behöver dynamik och energi i ditt liv, quinna!
Kram U

Gunilla Byström sa...

You don´t say...
Puss!

Syster Helena sa...

Men, boka biljett och åk till Järvsö, vet ja! Jag ringer i morgon och kollar att så har skett...