02 augusti, 2011

Skogstokig


Vem var det sa att det inte finns några blåbär i år? Den gubben har inte gått de stigar som jag har. Eller besökt de öar som jag har. Han har överhuvudtaget inte befunnit sig i samma skog eller värld som jag har; kanske har han gått vilse i livet? Han hette i alla fall säkert inte Putte eller Olle.
Kanske han till och med var en hon?

Eller så har de befunnit sig i en annan del av Sverige.

Allt och inget är möjligt när solens heta strålar söker sig innanför hjässan en sommardag i augusti.

2 kommentarer:

AnBr sa...

Vilket stilleben!! Superfint! För att inte tala om vad bra ni kommer att se nu - blåbär ska ju vara bra för syna'. Och så gott sedan. Njuuut!! Säg det inte till nån, men själv snor jag varje morgon en näve mogna körsbär från en gren som hänger ut över trottoaren när jag kör förbi med min tidningsbil längst ned på Sedelgatan... Räknar med att ingen ser mig kl 0445....

Gunilla Byström sa...

Hehe! Det tidningsbuden gör, det vet ingen om. Då sover de flesta på sina söta öron. Om du sparar några nävar så kan du också göra ett fint stilleben ; )