18 augusti, 2011

Wordfeud


Hittat på Boels blogg jag just hittade. Kul tjej verkar det som.

Ja, jag säger som Johannes, denna kompetente unge man: Wordfeud - världens roligaste tidstjuv. Herreguuud vad tid man kan "slösa" på detta fantastiska spel! Märk väl CITATIONSTECKNEN, ity att jag egentligen inte tycker att man slösar på tid när man förkovrar sig i språk, vilket det än är. Svenska eller engelska, serbokroatiska eller mandarin.
Det är bara nyttigt, och så fantastiskt roligt att klämma till (oj, där kom min onda sida fram) motspelaren med ett värstingord.
Som idag, då jag lade ordet som tömde hela bokstavsraden. Vilket ordet var? BRÖSTTON. Sen kom motspelarens drag: ER... lagda efter mitt ord.
Det hade aldrig fått förkomma i Alfapet face to face, men i cyberrymden får man haka på och böja sig hej vilt, vilket kan ha sin charm, det också.

Själv äger jag ju ingen sån där fancy telefon eller apparat som man kan spela på, själv; så jag får på nåder låna sonens Ipod. Känns ju sådär...
Snart börjar han skolan igen och då är spel på dagtid kört för mig! Oh, nej! Just när jag har hittat lekkamrater på dagtid. Hmm, en kan undra vad di där apparaterna kostar egentligen...?

Eller kan det här vara lika roligt? Jag anmäler mig nu och hoppas det blir bra det med. Mitt namn är Sprakfålen om du vill spela!
På Ipoden heter jag Sprakfalen. Man är väl internationell!

Låt mig citera Johannes igen: "Äg mitt arsle eller bli min bitch. I dare you!"

2 kommentarer:

Johannes sa...

Kolla in den hör om du inte redan sett den: http://www.scrabblepages.com/scrabble/strategy/

Lysande sammanfattning av hur vi kan göra våra drabbningar ännu mer intressanta!

Gunilla Byström sa...

OK. Lovar att läsa så fort tid gives : )