05 september, 2011

Beslut


Det är måndag.
Jag har beslutat mig för att från och med idag göra minst en bild per dag till de berättelser som min bror och jag har författat. Nu kan ju vissa kreatörer fnysa och tycka att "EN bild! Jesses flicka lilla, gör du inte fler än en bild per dag, så är du KÖRD!!!"
Kan vara sant.
Men för mig är det en utmaning att faktiskt göra ett seriöst försök att hålla mitt beslut. Jag är för det mesta ganska dålig på att hålla mina beslut, så jag ser med spänning fram emot hur detta ska gå.
Och det där med att göra bilder... Så svårt att vara färdig med en bild. Jag upptäcker ständigt saker som behöver förbättras och ändras.
Inte konstigt det tar tid då.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åkäj , jag håller tummarna för att du kan hålla ditt beslut. Jag vill ju dessutom absoluuut se resultatet en vacker dag!
Kram U

Gunilla Byström sa...

Tack du de sköna konsternas beskyddarinna! Jag ska göra allt jag kan för att du ska få se resultatet en mycket vacker dag"

Kram Gullan af Sprakfhåle.

PS: När ska du skaffa dig en egen blogg, så jag får läsa om dina kära bekymmer?

Anonym sa...

Jag? Blogg? Jo, faktum är att det vore roligt - om jag hade haft tid och energi nog till det. Men ärligt talat är jag mest bra på att skriva rätt tråkiga, intetsägande texter. Om jag skulle få till en kul formulering har jag alla gånger snott den från dig, helt skammlöst (ja, jag vet inte ens om jag stavar rätt till skamm ens en gång). Men kanske, kanske en dag... :)

Gunilla Byström sa...

Skam - ett m
Skäms - ett m
Skämmas - två m
Skräms - ett m
Skrämmas - två m
Anskrämlig - ett m

Ja, så där kan det fortsätta i all evighet, men det vore ju varken pedagogiskt eller roligt.