16 september, 2011

Bokfredag


Men vad var det som hände?
Jag hade ju fått upp farten rätt bra där ett tag. Nåväl, jag kanske fick lite jobb att göra, minsann. Och då kan en inte sitta och blogga hele dagarna! Icke!
Jag har också lyssnat/läst en bok som heter Vänner för livet av Per Hagman. Inte så värst bra. Jag har nämligen blivit inviterad till en bokcirkel. ÄNTLIGEN!!! Oh, detta ser jag fram emot: att analysera och diskutera böckers innehåll och underliggande budskap (om det nu finns något).
I samma anda som nämnda bok trodde jag att Skamfläck av Caroline Engvall var. Men den visade sig vara mycket bättre! Och hemskare.
Någon trodde att Pers bok skulle vara lika "stark"som Carolines, men de ligger långt ifrån varandra även om de delvis handlar om samma ämne.

Och nu lyssnar jag på Kikki Danielssons biografi! Det gäller att slänga sig mellan genrerna.
Hon bodde ett antal år i Wallsta, där jag också bodde från fem till 23 års ålder. Hon flyttade dit -84 och jag flyttade därifrån -85. Vi sågs aldrig. Hon verkar vara en hyvens tjej. Har bott i Bollnäs i många år; "stor"staden två mil från Wallsta, men har nu avancerat till Gävle, om man nu ska tro kvällspressen. Och det ska man ju inte...

Ett scoop jag bjuder på är att hon en gång red på islandshäst på Island tillsammans med min lillebror! OJ, OJ, OJ! Det visste ni kanske inte. Nä, just det. Vissa säljer inte ut sig till slaskjournalisterna!
Jag tycker synd om de kändisar som nagelfars och manglas i slaskpressen, ärligt talat. Kan inte vara lätt att alltid se sitt liv i en skrattspegel.
Hittills tycker jag att de har behandlat mig väl.
De har inte skrivit ett ord om mig.

Inga kommentarer: