26 oktober, 2011

Hela barn

Hela barn. En bra idé. Jag stödjer deras tankar helhjärtat.
Och undrar när Sverige ska gå över till modern tid och modernt tänkande?
Så att vi tänkande föräldrar kan vända oss till något annat än ointresserade och okunniga läkare (inte i alla fall, nej, precis!) när våra barn mår dåligt.

Vilket får mig att tänka på skolsköterskan på min sons skola. Hon ringde och undrade varför han har fått ändrad matordning? Jag förklarade varför. Det enda hon kan säga är att det är viktigt att kompensera dieten när man plockar bort mat. Det jag tillfälligt har bett kocken plocka bort är fläskkött. Jag undrar VAD i fläskkött är det som han inte kan få i annat kött? Vad är det som måste kompenseras? Ringer skolsköterskan hem till alla muslimer också?

Till råga på eländet skickar kärringen med en lapp som ska fyllas i angående koständring ity den måste godkännas av rektorn! Jag hade talat med kocken och trodde att det kunde räcka, men icke! Jag har fan inte fyllt i nån jävla lapp!
Vill hon ha den får hon ringa till mig igen och DÅ ska jag fråga henne hur hon egentligen tänker.
Då ska jag också berätta om min andra son som knappt äter grönsaker och frukt. Är inte det något hon bör oroa sig för mer i så fall?
Det finns överviktiga barn på skolan. Är inte de några hon bör oroa sig för istället?
Det finns olyckliga barn på skolan. Är inte de några hon bör ta hand om istället?
Istället för att störa sig över att min son under en månad avstår från fläskkött! Vid jämförelse med andra barn tror jag att N är extremt välnärd. Och inte något fall för en sipp skolsköterska som rider på paragraferna som om hon njöt av det!

2 kommentarer:

Helena sa...

Haha!! Idioter!

Gunilla Byström sa...

Jo jo. Idioter finns det gott om.