25 november, 2011

Adventskalender

Jahaaa! Det är så här det är att jobba hårt och målmedvetet?! Man hinner liksom inte med så mycket annat. OK. Jo men, det kan jag leva med. Det är ju kul!
Mitt målmedvetna arbete ska leda till 24 hääärliga vinterbilder till Sprakfåles bildbloggs adventskalender år 2011!
Varje dag, varje morgon (okänt vilket klockslag) lägger jag ut dagens bild och om du är intresserad får du titta in. Du är så välkommen dit!


Redan den 1:a advent, d v s på söndag(!), sätter Tante Jul igång sin adventskalender. Titta in vetja! Hon är helt galen och kommer visst att tävla ut något varje dag! Får inte missas!

Och apropå adventskalender. Jag hade tills igår inte en aning om årets adventskalender. Har missat allt om denna årliga tilldragelse! Märkligt på min ära. Men av det lilla, lilla jag har sett (ett foto) och läst (som en Dickensroman) kommer jag absolut att bänka mig!
Dickensmiljöer och 1800-tal, underbart! Och att Gustaf Hammarsten ska vara med ser jag enbart som ett stort plus. Det här ska bli bra ska ni se.

4 kommentarer:

AnBr sa...

Det ska bli RIKTIGT spännande att följa din adventskalender kära Sprakfåle!
Och jag känner precis som du vad gäller årets TV-kalender. Dickens, Skansenmiljö och fantastiska Gustaf Hammarsten som jag verkligen tycker om - t o m jag måste försöka se kalendern fast det aldrig brukar lyckas...
I övrigt är det ca +10 grader dagarna innan 1e advent - konstigt, men det gör inte så mycket med tanke på de senaste årens vargavintrar...

Tante Jul sa...

Jeg gleder meg, og skal definitivt følge kalenderen din!

Gunilla Byström sa...

Ninni - du kanske kommer att känna igen en del bilder, lätt uppfräschade... men det får man ta. Julkalendern kommer att bli sååå mysig, hoppas jag!

Tante Jul - på söndag, då ska jag knacka på din första lucka!

Tante Jul sa...

Du er velkommen :)