15 november, 2011

Good news


Jag jobbar. Mycket och (ovanligt) intensivt. Svartvita bilder och mönster.
Läser almanackor. Grubblar på bilder till adventskalendern. Sneglar på den där blyertsskissen på en öländsk tomtenisse. Funderar på hur man prissätter etiketter?
Skickade iväg en bild till tidningen Fysikaktuellt igår, igen.

Tittar ut och konstaterar att morgonens frost har fått ge vika för novembersolen som lyser så vackert. På promenad i storskogen häromdagen såg jag videkissar som försiktigt kikar fram ur sina bruna sovsäckar. De undrar om det är vår, eller varför det är så varmt ute?


Jag har tagit mig en prenumeration på tidningen "good news magazine". Underbart att bara läsa om det goda som faktiskt också görs här i världen!
Gå in och ta dig en prenumeration du också.
Endast 299:- för SJU nummer (och de är feta, välfyllda och goda!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vilket väder vi har och vilken förmån att få jobba utomhus denna vackra höst! Tack för tips om tidningen - tål att tänkas på.
Kram UllaBella

Gunilla Byström sa...

Ja, det måste vara härligt! Och jag tycker man måste stötta goda idéer. Massor med intressant att läsa! Köp!