01 december, 2011

GRAND OPENING


Precis så här är känslan i min affär! Varm, ombonad, murrig och avslappnad.

AFFÄREN ÄR ÖPPNAD!
Pingelingeling!

Dörren är öppnad och du är så välkommen att titta in!
I min lilla affär är resväskorna staplade på varandra, fyllda med allsköns smått och gott. Bakom disken sitter jag och handarbetar hela dagarna.
En kopp kaneldoftande te slinker ner då och då. Milo gör mig sällskap där han sitter på disken och granskar alla som stiger in, med vänliga blå ögon.
Han är ju en Helig Birma och då är man både vänlig och blåögd.

I disken ligger smycken, syattiraljer, garner och småplock och väntar på dig.

I resväskorna ligger nytvättade kläder, tyger och gardiner och väntar på att locken ska öppnas.

I hyllorna bakom mig står några böcker, ramar och prydnadssaker.
På väggarna av gammal fin pärlspont hänger almanackor, gamla bonader och där, i en gammal kartong av styv papp ligger vykort.

En julbock står och frustar på golvet bredvid granen.
Sprakfåle af Sweden har just öppnat, och kommer så fort det är möjligt att lägga upp fler saker du kan köpa. Inget är nytt men mycket är oanvänt.
Plingelingeling!
VÄLKOMMEN IN
!

Inga kommentarer: