17 januari, 2012

Dagnys


Hamnade på sidan som berättar hur många inlägg jag har gjort. 629 på denna blogg och 269 på bildbloggen och 16 i min affär. Om det hade varit 26 i affären hade det varit extra tjusigt, men jag är rätt nöjd med dessa siffror ändå.

Idag har jag gjort x antal varianter på en logga och nu ska jag ta itu med morgondagens evenemang. Jag ska nämligen ha Dagny på besök imorgon kväll.
Ni kommer väl ihåg Dagny? Jasså, inte?! Nå, jag kan berätta för dig som törstar efter information att detta är bokklubben jag blev invald (...) till i höstas.
Imorgon är det min tur att begå första soppbjudningen samt att välja bok till nästa tillfälle. Soppan är en nyfunnen goding. En tomatsoppa, helt enkelt. Serveras med focaccia.
Till detta ska serveras boken Rikitikitavi av Rickard Wolff och om det passar kommer jag att spela medföljande CD för att sätta gästerna, tillika bokläsarna, i rätt stämning. Boken är röd och svart, undrar om de kommer att uppfatta tomatsoppan och de svarta oliverna som den ledtråd de är? (hehehe).

Funderar också på om jag ska plocka bort alla adventsljusstakar som lyser så fint i fönstren eller om de ska få stå kvar? Här gäller det ju att visa upp sig och sitt hem från den absolut rätta sidan. Inte den där mörka, sjabbiga, osäkra sidan.
Den vill ju ingen veta av, allra minst jag själv.

Inga kommentarer: