08 januari, 2012

Januari


Fick mina första tulpaner igår. Otippat röda. Och otippat fina! Jag brukar på min höjd köpa vita tulpaner nuförtiden. Och oftast inte ens det. Då får man bjuda hem vänner och blommor istället. Smart. Trevligt!
Två till otippade prylar på denna bild är ett stycke väldigt bra pepparkvarn i en fantastisk orange kulör. Den fick A av sin arbetsgivare. En stor arbetsgivare. Tror att de kanske fick köpa ett restlager med osäljbar färg? Jag tycker om den i alla fall, fast den är märkligt orange.
Lilla kaninen som spretar med benen hittade jag på affären TGR. Det är en lampa som skiftar färg. Väldigt söt. Den fick minsta sonen i julklapp, med risk för att det kunde bli en grej att fixera sig vid, men så blev det inte. Det är nog jag som gillar den mest av oss två.
Fina randiga tekannan i bakgrunden har jag också fått av en mycket givmild vän, en gång.
Ah, vilka snälla vänner jag har!

Inga kommentarer: