28 januari, 2012

Lördag 16:43



Gatlampan blinkar igång för tjänstgöring i kväll och resten av natten. Själv tar jag en semla, lyssnar på Pernilla Andersson och gratulerar mig själv till att jag kom ner på stan idag. Fick ett uppdrag och träffade en gammal vän från -85. Ska gå med i hemslöjdsföreningen och lära mig knåp och knep.

Fick njuta av bruksglas från 30-50-talet på museet. Är det så att du hittar eller har fyrkantiga, rektangulära glasaskar för matförvaring, så får du gärna hojta till eller köpa till mig!!!

Papperskonsten går framåt. Ska snart visa vad jag gjort de senaste dagarna. Det var fredag igår och jag slarvade återigen med min citatgärning. Här får du ett på lördag istället. Lite konstig svenska som jag stör mig på, men ändå:

"En knuten näve får ingenting, men en öppen alltid ger eller får."

3 kommentarer:

AnBr sa...

Hemslöjdsföreningen!!?!?! *stora applåder och bravorop från mig* :-)

Gunilla Byström sa...

Vadan alla tecken? Trodde du inte att jag var en äkta hemvävt jänta i självaste grunden av mitt väsen? Ack så fel du trodde då. Jag är full av korsstygn i själ och hjärta. Moulinégarn, makramé, ryamattor och knyppelbrädor fyller mina hemmamarker. Om inte påtagligt, så andligen. Jag räds icke heller trådslöjd, träsnideri eller lermakeri. Mina händer är som gjorda för praktiska hantverk. Korta, kraftiga och rejäla.
Det har både en änglakvinna och en homeopat sagt mig, så det måste stämma. Och nu har jag smekt fram tvenne "skulpturer" som jag strax ska uppvisa i detta forum.
Snipp, snapp, snut,
jag kan också göra en hårklut!

Gunilla Byström sa...

Och dessutom har jag framfört mina varmaste gratulationer till dig på FB!