22 februari, 2012

Bokrea!


Idag började visst bokrean.
Men med köpförbud fick jag strunta i nya böcker och istället trippa in på Emmaus. Där fick jag fynda fyra böcker för sammanlagt 70 riksdaler.
Två böcker till Elliott: han läser aldrig en bok, så varför anstränger jag mig (och min plånbok)?
Nr ett: Dracula av Bram Stoker. Tänkte skrämma skiten ur lillungen.
Läste högt för honom och redan efter sex sidor tyckte han att den sög...

Nr två: "Vart ska du gå? Ut!" av Kerstin Thorvall.
En riktig klassiker för tonåringen i familjen!

I boken bekymrar sig modern över om sonen kanske - knarkar...
Ja, vem vet, det är kanske det man gör som tonåring? Kommer inte ihåg själv vad jag gjorde (sniffade väl för mycket kan jag tro. Det gjorde alla ungdomar på 70-talet. Ni kommer väl ihåg filmerna man fick se i skolan?)


Lillebror fick en samlingsbok med tre berättelser om Lilla Björn och Lilla Tiger av Janosch. Anledningen till detta är att Noahs allra första bok handlade om dessa två. Den boken fick han av Christian som gick på universitetet samtidigt som jag. Men inte i samma "klass" eller så, han var bara så himla omtänksam att han köpte sin egen barndoms favoritbok till den första designbabysen!

Till mig själv köpte jag boken "Föräldrafritt med faster Lava" av Karin Anckarsvärd. Handlar om en faster som tar hand om sex syskon under ett år. Måste ju bara var bra! Faster Lava. Coolt namn.

Så ska en bokrea vara!
Ja, jag köpte också RETRO. För 53:-.
Kolla in svärmors duk under: spets och damast, jo man tackar. Måste ju flirta lite me´na på middag i helgen...

Inga kommentarer: