20 februari, 2012

Känd från TV


Oj, taskig beskäring. Sorry!

Såg ni?
Igår kväll. Ännu ett Wallander-avsnitt. Lätt underhållning på söndagskvällen.
Men så vaknade jag till. Jag fick se min egen almanacka i bild hos en rullstolsburen kvinna. Den satt lågt så att hon skulle kunna se den i ögonhöjd. Bra jobbat där. Kameran registrerade den långsamt , gled förbi åt vänster, som om den nästan var viktig (kändes det som för mig : ) och sedan tillbaka åt höger.
Wow, vilken exponering!


När jag sedan kollade vilka som hade jobbat med filmen såg jag att en rekvisitör hette Elisabeth von Koch. Jag jobbade med en tjej som hette så (om jag inte missminner mig alldeles) i fjällen en gång i tiden.
När jag googlar henne känner jag inte igen henne, men hon kan ju ha ändrats. Kan väl inte finna så många som heter så? Nå, det vore ju kul om hon har hittat almanackan och känt igen MITT namn och därför tagit med den som rekvisita.


Augusti månad var det.

Inga kommentarer: