16 mars, 2012

Promenad


Precis när jag lagt upp den här bilden kom jag på att jag nog har använt den tidigare, men tänker att den är ju så fin så det bjuder jag gärna på.
En promenad på våren (eller hösten?) som den såg ut förr i tiden.

Promenera kommer från franskans promener - föra omkring, ledsaga på promenad, från latinets prominare: driva (djur) fram genom hotelser.
Den svenska översättningen från franskans se promener betyder spatsera.

Just de här promenaderna tror jag inte genomfördes under hotelser. Vi har alltid gillat att promenera,flanera, spankulera, gå utan brådska, spatsera, strosa, vanka, släntra, ströva och driva omkring
i vår familj.


"Brådska, brådska - är bara av ondo."

Ordspråk på swahili


Vackert är allt som ses med kärlekens ögon"

C. Morgenstern

Inga kommentarer: