18 april, 2012

Jag

väntar på besök. 
En fika är kanske vad jag behöver för att komma igång idag.
Har äntligen bestämt resa till hösten!
En veckas vandringar i bergen i Kroatien. Ska bli helt underbart. Hoppas jag.

Lyssna på detta.
Jag har alltid gillat namnet April. Uttalat på engelska. Äjprill. Låter fint och påminner om våren.
Fick två söner i april. Någon sa - Aj, aj, pass opp. Vädurar är envisa barn!
Men vad kunde jag göra åt den saken? Kommer de så kommer de när de vill.
April är också en mycket fram-och.tillbakamånad. Vår ena dagen, vinter den nästa.

Fick en unge som är envis som satan. Ska alltid ha rätt även om han har SÅ fel.
Fick en unge vars humör och känslor under en dag kan vara som en aprilmånad.

Själv kallar jag mig för Arild. Vänd lite på bokstäverna och du har April... 
Jag undrar: What´s up with that?

Och här sitter jag i vinterjacka inomhus med öppen dörr. Svinkallt i luften men med en blyg sol som värmer litegrann. Och jag väntar...

1 kommentar:

Johannes sa...

Medan du väntar: lägg upp den här på din blogg. http://blog.unicef.se/2012/04/18/bloggkampanj/

95 ungar blir vaccinerade. En Win-situation!