13 april, 2012

Kulturtant

Ja men tjeeenare!
Nu glömde jag visst bort för ett tag att jag hade en blogg.
Nå, det var väl ändå ingen som upptäckte pausen ändå...

En vecka i Järvsö då jag t o m åkte slalom för första gången sedan år 1994.
Jag tycker kanske (?) att det räcker så, en gång vart tjugonde år.
Men utsikten var mycket fin från toppen av backen!

Men inte ett ägg eller en sillarumpa kom över mina läppar. Inte ens under påsken. Vi är inte så vassa på traditioner i min familj tydligen.

Två barn har fyllt år. Hurra! Nu är jag tonårsmorsa. Jösses, som om det inte var besvärligt redan innan. Höhöhö.

Kulturella veckan: bokklubb i onsdags. Ny bok: Korparna av Tomas Bannerhed. Sägs vara en dyster sak sprungen ur den småländska myllan. Ja, med tanke på all den sten som kryper upp ur den myllan så förstår jag om den är tung.


Teater igår kväll. Hemvägen 51. Mycket underhållande pjäs om det medelålders paret som får besök av tidigare väninna, numera framgångsrik aktris i storstan. 

Har lyssnat på en VÄLDIGT BRA bok som jag vill rekommendera varmt. "Pojken som överlevde förintelsen" av Thomas Buergenthal. Oj, så bra! Författaren är numera professor i internationell rätt och domare vid Internationella domstolen i Haag, men också en av de yngsta som överlevt Förintelsen. 

Har också läst "Avig Maria" av den förtjusande Mia Skäringer. Alltid lika bra. 
Köpt en bok som heter "Att vara jordad". Tagit med sonen på kraniosakral massage. Gjort etiketter till en kläddesigner i Järvsö. Tja, det är som vanligt i mitt liv. Helt craaazy!

Slutligen tror jag bestämt att jag ska ut och segla och vandra i Kroatien i höst. Because I´m worth it.

Inga kommentarer: