20 juli, 2012

En fredag

Det regnar. Och regnar. Säg vad som är nytt denna sommar? Kan man inte tänka på annat än vädret, eller? Lite distraktion har jag ägnat mig åt idag. Läst almanackor, tvättat,  slängt skräp. Jaaa... vad mer kan jag förtälja... 
Att Illustration Friday har temat Carry denna vecka. Tecknade en gammal krumryggad gumma som böjer sig ner, sträcker fram ett långt krokigt finger till en mördarsnigel och säger -Kom ska jag hjälpa dig över vägen, din stackare.
Men det tar för lång tid att göra en teckning jag kan leverera, så det  blir nog inget av den.
Öppnade just ett kuvert med reseersättning för resan till Lund. Ser till min förbrylling att de ställt ut pengarna till min son, nio år. Ja, men ursäkta mig, det är väl knappast han som har betalt resorna va? Samt erbjuder mig att fylla i ett utbetalningskonto med hans personnummer förtryckt. Inte så smidigt. Men vad kan man förvänta sig? 
Å andra sidan kan jag glädja mig åt att jag faktiskt fick ersättning. Som att få tillbaka på skatten.

"Låt inte det du inte kan göra hindra dig från att göra det du faktiskt kan göra." 
Jim Rohn


Och tänk så mycket man jag kan göra, men så sällan gör. Men ibland gör jag en del som jag kan också. Faktiskt.

Inga kommentarer: