21 september, 2012

Äntligen fredag!


Fin bild från en sida
En vardagsvecka hemma och jag har redan hunnit att roa mig kungligt...


Eftersom inget ordnar sig av sig själv har jag mailat en rektor, skrivit till Skolinspektionen, ringt och mailat till kommunen för att efterlysa vår avlastare, mailat till äldste sonens skola... ja, det bara rullar på som vanligt...

Åsså jobba så mycket som möjligt däremellan.
Gnäller jag? Javisst! Vem ska annars gnälla åt mig?

Men på söndag ska jag på den där franska filmen som jag verkligen hoppas är värd sina lovord. Lovord på radion, men i dagens tidning fick den endast två granar av någon som inte var lika imponerad. 

"Alla människor upptäcker förr eller senare att de är sin egen själs trädgårdsmästare och regissör för sitt eget liv"

James Allen

Just det. Det borde jag tänka på oftare.

Inga kommentarer: