24 september, 2012

Bio


Lån av bild härifrån : )
Ja, den var väldigt bra, tycker jag. Och "based on a true story", ja, det tycker jag var ännu trevligare. Och ett stort extraplus att den är fransk och inte amerikansk. Så himla trevligt det hade varit om man hade fått se mycket mer fransk, italiensk, etc. film även på TV. Då hade jag kanske hållit mina franskakunskaper vid liv. 
På semestern träffade vi en fransman. Jag erbjöd honom att sitta ner, på franska, mind you. Men sen... när han sa något så fattade jag ingenting. Nähä. Han talade tack o lov engelska. Men, jag skulle verkligen VILJA. 
Je veux parler francaise! Vet inte ens om den meningen är korrekt.
Nu läser äldste sonen Elliott franska och jag har ju TÄNKT att jag ska ta upp min franska också. Snart ska jag sluta tänka och göra istället.

Filmen heter "En oväntad vänskap" på svenska.
Och den där mörke fransmannen, oh la la, vilken snygging! Och vilket garv! 
En mun med astronomiska proportioner. 

Oui, oui, je le recommende, eller var´e heter.

Inga kommentarer: