17 oktober, 2012

Godkänd

Färgseparering godkänd. Hmm... ska man lita på det? Känns lite skakigt. Jobbet är alltså... gjort? 
OK. Andra jobb. Har sålt en bild till en läkare! Den ville han ha till en föreläsning och sedan hänga på väggen. Kul!
Bilden illustrerar hjärna och hjärta i samarbete. Det ni. Jag gjorde fyra varianter. Han valde inte den jag skulle ha valt, men så där är det. 
Smaken är olika.
Jag har också tecknat en parklöpare, ett dödsur och en gräshoppa i vänligt samkväm. Och juletiketter! Det är hög tid att gasa igång inför jul. Om jag skulle ta och jobba lite på kommande års jul? Så är det snart dags för det också. Mönster till julpapper o dyl ska väl lämnas in i januari-februari, typ.


Och idag har vi börjat mata småfåglarna igen. De ser nöjda ut.

Och jag måste avbryta min trevliga läsning på engelska för att gnaga i mig antologin "Mor, mamma, morsan" till kommande bokklubbsmöte. Hoppas den är bra, för jag vill helst bara läsa bra böcker.

Jo, om ni brukar handla på Citygross, (eller inte, men kommer dit ändå), så kan ni kolla vid delikatessostarna. Där kan det finnas en kokbok som gör reklam för "Galbani no 1 in Italia". Den heter "Moderna mamman". 12 italienska mammor avslöjar sina bästa familjerecept. Den kostar endast 39:-! och är fylld av goda recept och fina bilder. Just nu äter jag en tomatsoppa som är supergod, tagen direkt ur boken (ja, receptet alltså). 
Ser på andra bloggar att boken kan finnas på alla mataffärer : )
Rekommenderas!

Inga kommentarer: