20 oktober, 2012

Surt sa räven?

Hej.
Nu ska jag bara sura till lite.
Själv vet jag inte om jag har en egen stil när jag skapar konstnärligt. 
Jag har definitivt inte bestämt att SÅ HÄR ska jag alltid rita/teckna/måla. Detta är inte bra enligt vissa. Vissa andra kända konstnärer kan man onekligen se att de använder sig av olika stuk när de skapar.

Men så finns det de som hittar en redan befintlig stil och listigt gör den till sin egen. Eller åtminstone tror folk att den är nyskapande, egen och unik.
Här har vi en tjej som har snott anammat en stil och presenterar den som sin egen. Men grattis. 
Jag tycker att hennes bilder är jättefina! Tro inte något annat!

Men jag ser bara bilder och mönster av Stig Lindberg framför mig. Samt ett otal andra 50-60-tals-konstnärer. 

2 kommentarer:

Tante Jul sa...

Oi, ja, det ligner veldig på noen bøker foreldrene mine hadde da jeg var liten. Og som jeg elsket :)

Gunilla Byström sa...

Javisst är det likt det som fanns förr. Och visst är det fint!