10 november, 2012

KÄRLEK

Ja, så förnöjd som jag var igår över mitt fina inköp, lika blaha känner jag idag över att spisens kontakt inte passade in i vår befintliga kontakt s a s... Tvåfaskontakt passar inte in i ett trefasuttag, eller det ger ingen ström i alla fall. Vi körde hämtmat igår :/ Men den var god och det var fredag!

Medan jag väntade på thaikäket gick jag in på en närliggande djuraffär och där blev jag KÄR!
Bara se så fina räkor!
Eldräka (Lysmata Debelius)

Putsarräka (Lysmata Amboniensis)
Bilderna har jag lånat rakt av från denna blogg om saltvattenakvariumets underbara värld.
Och kolla den röda sjöstjärnan på bilden längst upp! 
Vilken grej, va!
Ja, alltså ett akvarium med bara vackra röda och rödvita havsdjur.
Mmm... då skulle jag njuta hela dagen och pyssla om de små liven så att de sken knallröda av välmåga. Något att börja jobba på kanske? 
Men när jag läser om havsvattenakvarium så tycks det involvera en hel del kunskap... så jag får börja där.

The dreams must go on! Alltid en ny dröm att rulla runt i. Varför leva i det trista nuet när man kan drömma om en bättre framtid. Eller, blev det fel nu?
Jag lever nu, samtidigt som jag lever min dröm, ja så var det ju!

Inga kommentarer: