23 november, 2012

Milo

Väldigt gosig katt nuförtiden. Kommer in på morgonen, iskall och fuktig i pälsen, alltid med kardborrar och löv intrasslade i pälsen under magen; lerig och blöt om tassarna. Ja, han och yngste sonen tävlar visst om att dra in så mycket löv och lera som möjligt.
Och efter frukost alltid ett besök på min arbetsplats i jakten på ett vattenglas som han kan doppa tassarna i. Godaste varianten på att dricka vatten: att slicka av tassen. Mumsigt. 
Sen rullar han ihop sig och sover mest hela dagen. Jag tror inte han är helt förtjust i november han heller.

"In the eyes of a cat, all things belong to cats."

4 kommentarer:

AnBr sa...

Under mina nattliga tidningsronder ser jag exakt vad katterna gör på natten. Takstrålkastaren lyste upp ett nära förestående anfall på ett ställe i natt, men den rödvitrandiga missen ägnade mig knappast en blick trots att jag pratade med den. Den var fullt fokuserad på att från sin trästock, smyga på något som rörde sig bland löven. Detta något, förstås osynligt för en simpel tidningsutdelare som undertecknad.

Gunilla Byström sa...

Ja, den koncentrationen kan jag bara drömma om : )

Tante Jul sa...

Nam nam, leire...
Jeg var på IKEA i helgen, og du har rett; de gjenbruker designet ditt MASSE! Var det så at de står fritt til å bare endre på oppsett, bakgrunn osv, og så trenger de ikke å gi deg kredit for det? Får du ikke ekstra betalt for slikt heller? I noen tilfeller hadde de jo nærmest voldtatt de stakkars nissene dine ved å sette dem på grelle bakgrunner...

Gunilla Byström sa...

Ja, de finns i massor så på dem har nog IKEA tjänat gott om pengar : ) Och att göra ett jobb för IKEA innebär att man får betalt EN gång för jobbet, sen kan de använda din design for ever! Och göra vad de vill av den också, tydligen. Blanda med andra bilder och färger, som du såg. Tja, det är bara att acceptera.
Men visst hade det varit trevligt om ens namn åtminstone stod på produktetiketten.