05 november, 2012

Nä...

nu har jag fått NOG! FATTAR´U? HELT JÄVLA NOG!
Ja, jag har nu officiellt tröttnat.
Idag har jag tröttnat på att vi har fulla källaren med videoband som vi aldrig kommer att kunna titta på, eftersom vi inte har nån video längre.
Jag som köpte alla Disney-videor (och tittade på dem också). Finfina filmer som Askungen, Fantasia, Pinocchio, ja, du fattar. Klassiker. Suck. 
Och Lasse Hallströms fina filmer om Bullerbyn. Andra Astrid Lindgren-filmer etc.
Finns det någon som har en video som fungerar längre?
Intresserad av att köpa?

Bar upp en påse med tomma CD-fodral. Kan vara bra att ha, trodde vi... 
Men nu åker de ut, förmodligen tillsammans med filmer på IBT-sessioner med Noah. Kameran har vi inte ens kvar, vi kan ju inte föra över filmerna på nåt annat medium. Hittade massor med kassettband också. Vad gör jag med dem? Lika bra att slänga. Bra musik, men va fan...
Rensade bland mina CD också, men där var det bara bra musik : ) Men Regina Lund, Björk, Eg and Alica, Enya och Dilba fick åka ut. Jag lyssnar aldrig på dem. Och snart är det väl obsolet med CD också...
Men jag gillar tydligen Frank Sinatra. Räknade till ca 20 skivor!

Åter till rensningen.

1 kommentar:

Helena sa...

På "Clas Ohlson" har de nån sorts maskin som kan göra om videoband till dvd:er, tror jag i alla fall. Värt, och Lisa älskar Disney annars, samt att vi har en video...