21 november, 2012

Roligt på jobbet

Dagens jobb. Ska skickas till ett flertal bokförlag tillsammans med ett charmigt manus. Det har någon annan skrivit. Ska bli roligt att se om det blir något av den bokidén.
Jag köpte färgpennor av god kvalité och det är sån skillnad att jobba med bra pennor och mindre bra! Här kan man ju har roligt medan man jobbar.
Och underbart mycket trevligare/lättare än akvarell t ex. Detta kan gå långsamt, man lägger lager på lager; akvarell är ett snabbt medium som jag inte riktigt behärskar känner jag. 
Vet inte om jag behärskar färgpennor heller precis, men det är rrroligt!

6 kommentarer:

AnBr sa...

Vaddå behärskar??!?!? Det där var ju så himla fint!! Du minns Beatrix Potter??? Ja alltså, hon finns tyvärr inte i livet längre så platse är ledig... typ... :-) :-) (andemening - du behöver inte vara blygsam!!)

Gunilla Byström sa...

Åh, du är alltför vänlig, kära du : )
Jag har en idol när det gäller färgpennor: Inga Moore.
Och jag lurar för fullt på om jag inte MÅSTE köpa Wind in the willows med hennes fantastiska bilder i...
"Följer du med på kalas" eller "A big Day for little Jack" har jag redan. Kalasfina illustrationer!

AnBr sa...

Åååh, The Secret Garden.En av mina favorithistorier. Har hon visst också illlustrerat. (ser jag genom google).

Gunilla Byström sa...

Mmm, min också. Så jag storhandlade på Amazon idag. Båda böckerna, samt två till av en fantastisk fransk kvinna/konstnär: Miss Clara. : )

Anonym sa...

Hahaha! Och just DÄR kände jag att jag i princip kan lägga ner mitt trollprojekt med PENNOR. Gaaaah! Jag vill också känna mig duktig...

Med andra ord: Den bilden var jättefin och du har gåvan. Stort lycka till! :)

Kram Ulla

Gunilla Byström sa...

Lägg av!
Jag VET att du är minst lika duktig, så sätt dig ner och jobba!
Jag kollade Inga Moore och sen satte jag igång : ) Svårare än så är det ju inte! Det finns instruktionsvideor/inspiration på YouTube också. Sketabra! Tricket är att blanda många olika lager färg, så det blir en levande yta.
Annars: Tack! Och det är DIG jag har att tacka för att jag än en gång testade färgpennor, men denna gång av god kvalitet. Vilken skillnad!