14 december, 2012

Idag...

har jag just läst på Kim M Kimselius hemsida. Dit hittade jag när jag letade efter en speciell bild men såg de fina fotona på växter i hennes växthus och klickade fram mig till en författarblogg. Och faktiskt har vi en av hennes böcker här i huset, men oläst, än så länge. Hon rekommenderar, förutom sina egna böcker, Dorothy Gilmans deckarserie om  Mrs Pollifax. Tydligen en variant av Mrs Marple. Så jag får väl undersöka den saken då.


Tidigare idag googlade jag Gustaf Tenggren, den gamle Walt Disney- animatören (bakgrunderna i bl a Snow white) som har gjort så fantastiska illustrationer. Detta ledde mig vidare till en för mig okänd konstnär i samma anda vid namn Kay Nielsen, en dansk illlustratör. 
Båda två är HELT FANTASTISKA!
John Bauer platsar i det sällskapet också, men målade inte lika detaljerat.

Tack internet för att du finns, och må ingen Big Brother censurera dig!

"Den som söker han skall finna"

Ursprungligen ett bibliskt, lite längre citat, så här har ni the extended version:

Matteus 7: 7 "Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er. 
8. Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas."

Inga kommentarer: