20 december, 2012

Nu kommer...

20-talet!
Som jag har väntat! Ända sen barnsben, tonårsben och på vuxna ben har jag älskat 20-talsmodet!
Lyckan slog volter i taket när serien "The House of Elliot" gick på TV tidigt 90-tal. fina kläder. Kanske var det också därifrån äldsta sonen fick sitt namn... (men med den finare stavningen Elliott). Hattarna (klockmodellen), klänningarna, skorna, frisyren! Love them. 
Nu sjunker jag lycklig in i Downtown Abbey´s vackra kläder även om det inte handlar om 20-talet.
Här hittar du fler tjugotalsfoton
Ja, det har gjorts en nyfilmatisering av "Den store Gatsby" med bl a Leonardo DiCaprio som kommer att haussa 20-talet upp i taket. Den skulle ha haft premiär i december men fick skjutas på framtiden (sommar) för att ge den en chans att vinna plenty of Oscars.
Ser fram emot denna film. Boken har jag läst, men minns den inte som särskilt minnesvärd (men jag har väl fel som vanligt).

I en kartong på en vind finns min mormors bröllopsklänning i syrenlila siden i äkta 20-talsmodell. Jag pillade lite på den i tonåren, men insåg att lila inte var min färg och att den var lite för skör för ett vardagsliv. Vilken tur!

1 kommentar:

AnBr sa...

Åååhhh, House of Elliot, som jag älskade den serien!! Håller med dig, 20-30-tal i kläder är väl för himla fint... Kanske opraktiskt material för idag och jisses vad jag skulle fryas i de där klänningarna... men stilmässigt..oh yes!!