01 februari, 2013

Kan nån kan kannan


Låt mig presentera mamma kanna och dotter kanna. 
Den mindre kannan köpte jag i höstas och igår hittade jag den stora! 
Roligt. Undrar hur många storlekar det finns? 
De är vita, fina och alldeles hela. Kostar ca 40:- styck. 
Det är precis lagom, tycker jag.

Duken de står på är egentligen en handduk från det militära.
Finfint linne och fyrkantig, vilket ju handdukar vanligtvis inte är.
Nu finns det knappt några militära prylar kvar att sälja.
Alla förband är nedlagda och utsålda och skyddsrummen töms och stängs.

Oj! Avslöjade jag en militär hemlighet nu?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så många fiiina saker/prylar/ting du har och hittar!
Kram Ulla-Bella

Gunilla Byström sa...

Oh jaaa! Och har man inget vettigt att säga kan man knäppa kort på dem!