03 april, 2013

Dystert

Springa med åror av Cilla Naumann.
Nääee, inte den heller. Går att lyssna på, men det är mycket lera och stank i den också, och sorg och (förmodar jag) en autistisk son. Ska inte avslöja slutet, men det gick i samma anda det också. 
Life is a piece of shit and it never gets better, typ.
Den fantastiske Wolf Erlbruch har skrivit en bok om "Anden, döden och tulpanen".
Har missat att tacka nej till TVÅ böcker från olika bokklubbar!
Visst, man kan skicka tillbaka och det kommer jag att göra med boken om Tutanchamon. Men boken Lola uppochner av Monika Fagerholm behöll jag av nyfikenhet och har påbörjat för några sidor sedan.
Lite slingrigt, omvänt språk (och det är väl det som är storheten med MF?, vad vet jag, det är min första bok med henne) men tillräckligt intressant för att läsa vidare. man vill ju gärna veta varför och vem som mördade Henning och vad Lola uppochner har med saken att göra, om den nu har det.

Har också läst en mycket intressant bok av Olle Matsson. En dos stryknin. Om gifter och giftmord i litteraturen. Oj, där var mycket om kemiska processer i kroppen som jag tycker är mycket spännande. Synapser hit och dit, molekyler som binder och annat skoj : ) Och döden är ju alltid underhållande. 




Att läsa om.

Inga kommentarer: