18 maj, 2013

Sommarvärmen

Tema: Klimat, på illustratörernas egen Facebook-sida.
Med stigande ålder känner jag att fan, va halvjobbigt det är med alltför mycket solsken och värme. Ta det inte som ett klagomål. Skulle aldrig falla mig in att klaga på sol och värme! 
Igår satt jag inne, altandörren öppen, 25 grader ute. Ändå frös jag inomhus. Gick ut och kände hur varenda por i kroppen sög i sig av värmen och solen. Helt underbart!
Idag är det minst lika varmt men just nu är himlen täckt av en mullig molnmassa. Lite svalare vindar drar in. Underbart.
Huset är ett sånt som suger upp värmen, trycker in den i varje vrå och sen vräker ut den i alla rum, som en bastu. Vidrigt.
I källaren råder däremot iskyla, så dit går jag när det blir för mycket av det goda. 
Ja, så intressant är mitt liv just nu. Värme kontra kyla...

Ute byggs det basketmål på pinne. Äntligen vill äldsta sonen vara utomhus och göra något! Minstingen sköter gräsmattan i år, klippning varje dag : )

2 kommentarer:

Tante Jul sa...

Jeg har også badstuhus, blir like overrasket hvert år over hvor varmt det faktisk blir her inne. Men jeg passer meg også for å klage...

Gunilla Byström sa...

TROTS att jag inte klagade igår så vräker regnet ner idag. Härligt med omväxling :)