08 december, 2013

Weather report

Det har blåst i Växjö. Så mycket att granen på Stortorget knäcktes. Denna nyhet har minsann spridit sig över hela världen. I alla fall över Atlanten till min au pair-familj i Portland, Oregon. Så jag fick ett mail idag där Kathy undrade över vädret.
Måste erkänna att jag nog sov när det blåste som värst och märkte inget särskilt här inomhus.

Idag har det snöat hela dagen men jag har hukat här inne och knappt kunnat röra på mig då jag fick ryggskott imorse! Men bästa medicinen är ju att röra sig så jag har promenerat runt med en värmande schal om ryggen. Känns lite bättre nu på eftermiddagen. Resten av familjen har skottat snö. Det slapp jag!

Igår - julpyssel med vänner. Och då lärde jag mig att man måste baka pepparkakshus så länge att de hårdnar och inte segnar ner vid monteringen.

Så fint!

Inga kommentarer: